Ugrás a fő tartalomra

Tavaszi tisztítókúra

Megjött a tavasz, épp ideje egy újabb tisztítókúrának! Újfent kutakodtam a témában, és persze a legkézenfekvőbb megoldás az lenne, ha 3 hétre elvonulnék egy ajurvéda klinikára, ahol ezt gyönyörűen elvégeznék és nekem csak "elszenvedni" kellene a dolgokat. De mivel valószínűleg nem a legjobb kasztba születtem, így marad a DIY megoldás, az is költséghatékony alapon. Nem szeretem azt a fajta tisztítókúrát, ami arra épül, hogy vásárolj mindenféle drága szereket (amik valószínűleg jók és hatékonyak tudnak lenni). Jobban szeretem azt, ami diétára, mozgásra, (ön)masszázsra és csupán pár kiegészítőre szorítkozik.
Vegetáriánus vagyok 6 éve, tejterméket alig fogyasztok, glutént pedig akkor, ha nagyon nem tudok ellenállni a sütiknek vagy péksütiknek. A cukrot is időszakosan kihagyom az étrendemből, de ez az egyik gyenge pontom. Alapból mindennap iszom zöld teát és valamilyen egyéb gyógyteát, tehát próbálom a napjaimat is úgy élni, hogy az egészség problematikája ne csak egy tavaszi 3-4 hetes időszakra vonatkozzon.
Az utóbbi 1 évben eléggé elengedtem magam, engedtem a csábításnak főleg glutén és cukor szempontjából. Szóval, azt gondolom, annak ellenére, hogy igyekszem egészséges ételeket fogyasztani, így is van mit kitakarítani a szervezetemből, márcsak azért is, mert pár kg súlyfelesleg is lerakódott rám. Mostanában a jóga is nehezen megy, azaz nehezen tudom rávenni magam, csak havi 2-5 alkalommal, míg máskor ez heti 3-4 alkalommal is össze szokott jönni. Fáradékony vagyok és agyilag sem vagyok toppon.
Mindezt megtapasztalva április 12-én kezdtem a kúrámat. Alapelvek az étrendben: vegán étrend, cukor és gluténmentesen. Mivel alapból főleg házi kosztot fogyasztok, így ez természetes, hogy most is. Nálam a szója egy fontos összetevő, ezt is jelen van az étrendben. Visszafogott étkezések, nincs degeszre evés, és este 6 után sincs vacsi vagy nassolás. Mindennap valami mozgás: séta, jóga, tai chi, esetleg úszás, futás talán.

A reggel egy csésze csalán teaval indul. Fél-1 óra múlva gabona alapú reggeli (zabpehely, recept itt). Délelőtt zöldtea (4 dl).
2 körül ebéd, előtte egy tk alga pohár vízzel (víz alatt mindig tisztított vizet értek), ebéd, zöld tea.
Vacsi 5-6 körül. Délután ganoderma gomba por (első héten napi fél kávés kanállal kezdve). Délután-este előfordul még fehér tea, illetve útifűmaghéj.
Este májtisztító tea.
Nem ragaszkodom, hogy mindennap ugyanaz legyen. Ha azt érzem, hogy ez most nem lenne jó, akkor kihagyom.
A kúrát kb 4 hetesre tervezem, benne egy 5 napos léböjt szakasszal.


Megjegyzések