Ugrás a fő tartalomra

Májműködést segítő teakeverék

Ezt a teát évente többször szoktam fogyasztani. Általában készítek egy ekkora adagot, és naponta 1 vagy 2 csészével iszom, aztán jöhet q-2 hónap szünet. A receptet a Rápóty-Romváry-féle Gyógynövénykönyből vettem. Segítik a májműködést, az emésztést, az orbáncfű jót tesz a hangulatnak. Januárban a karácsonyi trakták után bevetem ezt a teát, és a tavaszi tisztítókúrámba is beépítem.
Tanulom a gyógynövény gyűjtést és alkalmazást. Ebben a keverékben nyáron gyűjtött vadrózsaszirom és az őszi csipkebogyó saját gyűjtés.

A recept pedig:

- kutyabengekéreg  5g
- csipkebogyó    10g
- cickafarkfű   5g
- apróbojtorjánfű   5g
- rózsaszirom  2g
- orbáncfű    5g
- pemetefű   5g
- gyermekláncfű-gyökér   5
- kukoricabajusz   3g   (eredeti recept: 5g)

A teaital elkészítése: 2 tk teafüvet tisztított vízzel leforrázom, majd 5 pecig áztatom, letakarva. Ne hagyjuk tovább, különben túl keserű lesz az italunk.
Éhgyomorra vagy esti teaként szoktam fogyasztani.





Megjegyzések