Ugrás a fő tartalomra

Találkozásom dr Steinbergerrel - Tisztítókúra 1. rész

Már egy ideje töröm a fejem, hogy milyen klassz, testet-lelket megújító tisztítókúrát kellene végigcsinálnom, itthon, házilag, ami nem kerül túl sokba és nagyobb rizikó nélkül is elvégezhetem. A dr. Steinberger-féle italokkal, és a rájuk építő kúrával már többször összefutottam, de nem tünt elég drasztikusnak (akkoriban inkább a Neera-kúrát választottam, amit 6 napig voltam képes csinálni). Most egy kímélőbb módszert kerestem, és 2015. április 13-án el is kezdtem a kúrát.

És hogy mit várok egy ilyen tisztító kúrától? Pár pontban összeszedem, hogy miben reménykedtem, amikor nekivágtam:
1. Könnyebb reggeli felkelés. Hiába itt a tavasz és a jóidő, nehéz, ólomtesttel ébredek, és nem könnyű kiverni magam az ágyból hajnali fél 8-kor.
2. Több energia, kevesebb fáradtság.
3. Tudatosabb táplálkozás, ami inkább mennyiséget jelent és kevesebb édességet. Hiába vagyok vega és házi készítésű, egészséges kajákon élek, a nassolást és a túlevést idönként nehezen tudom megállni. Most pont egy ilyen korszakban vagyok.
4. Szebb körmök és haj, szebb bőr: törnek a körmeim és a hajam, ugyan mostanában sokat javult a dolog, de két hónapja még eléggé hullott. A bal lábamon viszkető folt (talán ekcémás jellegű) jelent
meg.
5. Pár kiló leadása, ami nem elhanyagolahtó szempont, hiszen csak azt 3 kg-t kellene leadni és sokkal szebb lenne az élet :).
6. Az akaraterő erősödését.

A kúra leírása röviden: 5 napon át napi 1-1 üveg lé elfogyasztása rozskenyér kíséretében (pontos adagolás a szett dobozán). És emellett még + 3 l víz elfogyasztása/nap. Mivel én a kenyeret próbálom kiiktatnni az étrendemből, így én híg rizskását, illetve rizslapot fogyasztottam helyette.

Tapasztalatok:

1. nap
Ezen a napon barna rizskását készítettem a szuper gabonatej főző gépemben és ezt 3 étkezésre
elosztva fogyasztottam el. A napi ital búzafű koktél volt, algával és almalével. Ízre nem tünt rossznak, de a legutolsó adagot már alig bírtam lenyomni a torkomon.
Reggel egy csalános tisztító teakeverékkel kezdtem (ezt már kb 3-4 hete iszom reggel éhgyomorra). Utána 15 perc meditáció, és 12 napüdvözlet (6 kör) kint a szabad levegőn. Aztán búzafűlé, 2 kis tálka rizskása, 1 db Triphala kapszula. Aztán pihi, illetve belevágtam a ruháim átrendezésébe. Ez egy nyugisabb hét nekem, kifutottak a nagyobb munkáim, azért is kezdtem bele. Energiaszintem 10-es skálán kb 1. Éhség, szomjúság, szájszárazság és fáradtság - ezek voltak a nap fő jellemzői.
A nap folyamán fogyasztottam még zöld teát (kb 1 litert) és kb 1,5 l forrásvizet. Délután 40 perc jóga volt (kímélő, Iyengár 1. szint), ami  után a nap fénypontja következett: kitisztult az egész nap ködben úszó agyam és több energiám is lett. A gyakorlatsort is viszonylag könnyedén tudtam elvégezni. Este még volt 15 perc séta, majd Kiscinnel el is aludtam 9 után. Éjjel ébredés, össze-vissza álmodás, hajnali 3-tól pedig már nem is nagyon aludtam.

2. nap
Ébredés: teljes halál, minden nehéz volt, égett a gyomrom, be volt dagadva a kezem, a szemem, rossz volt a közérzetem és motiválatlanul, letargikusan telt az egész napom. Reggel 15 perc meditáció, tisztító tea és az aznapi ital: zöldséglé, ami nekem nagyon bejött, majd 2 kis tálka rizskása. Gyomorégés megmaradt. Délelőtt pihenés, vegán receptek gyűjtése a pinteresten, kedvetlenség, erőtlenség. Délben rizskása megint, rizslappal kiegészítve, ami meg is szüntette a gyomorégést. A triphala bevétele is délre csúszott. Délután 12 napüdvözlet + a tegnapi jógasor (45 perc), csak most minden nagyon nehezen ment, a testem ismét ólomsúlyúvá változott. Estére vmivel javult a helyzet. Italmennyiség: 1 l zöldtea, és kb 1 l víz. Éjjel jobb és pihentetőbb alvásom volt.

3. nap
Ma már minden jobb egy fokkal, energiaszint kb 4, kedv is jobb, aktívabb is vagyok, (pl. ezt a beszámolót is most, a 3. napon írom), nem halogatom a dolgokat és tudok dönteni is. Mai ital az
ananászlé, ami annyira finom, hogy szinte nem is tűnik tisztítókúrának a dolog. Reggel a meditáció elmaradt:((, minden más délig hasonló, annyi különbséggel, h vmivel aktívabban telt el. Délben 1 órás thai talpmasszázsra mentem, majd ebéd (1,5 dl annászlé és 5 db rizslap) és 1 db Triphala kapszula.
Éhségérzet nem jellemző, inkább az ízek kezdenek hiányozni. Délután viszont vadul rám tör, ekkor megiszom az uzsi adag ananászlevet, és sok vizet. Késő délután jóga (12 napüdvözlet + iyengár 2. szint, ami csak 2 plusz gyakorlatot jelent. Viszont erős voltam, ezért is emeltem a jógaadagom:)). Alapból is jógázom, általában heti 3-5 alkalommal (50-90 perc között alkalmanként), többnyire itthon és főleg iyengár jógát és időnként hatha jógát is. Néha van szükségem arra, hogy kapjak egy kis löketet vagy inspirációt, olyankor eljárok órákra. Vacsi rizslap kimaradt (a jóga elvette az étvágyam), csak az ananászlé fogyott el. Sokáig fenn vagyok, fél 12 körül kerülök ágyba.

Megjegyzések